META joins EoCoe as exploitation partner
CategoriesResearch exploitation
​META joins EoCoe as exploitation partner. META has signed a contract with ENEA to support exploitation activities under the EoCoe project.

Italian version below

META will take care of supporting the exploitation activities, developing the intervention strategy to exploit the project’s mature results.

Both organizations had already a positive experience of collaboration in the past, as ENEA has benefitted from several SSERR seminars delivered by META, and also had requested its intervention in the pilot event in 2018.

At the cross-road of the energy and digital revolutions, EoCoE develops and applies cutting-edge computational methods in its mission to accelerate the transition to the production, storage and management of clean, decarbonized energy. EoCoE is guided by four high-level objectives:

  • Enabling the transformational Energy Science breakthroughs in 5 key low-carbon sectors: Wind, Meteorology, Materials, Water and Fusion.
  • Designing and developing of the cutting-edge computational methods and production-of ready High-Performance computing (HPC) software.
  • Promoting high-end exascale tools, a co-design software development approach.
  • Building a sustainable European infrastructure and taking sustainable benefits from the use of numerical tools.

META will take care of supporting the exploitation activities, developing the intervention strategy to exploit the project’s mature results.

Read on to find out how we can help with your exploitation activities.
DownloadFlyer 

META si unisce all’EoCoe come partner di sfruttamento

In qualità di fornitore di servizi di impatto, META si occuperà di sostenere le attività di valorizzazione. Per questo, svilupperà la strategia di intervento per sfruttare i risultati maturi del progetto.

Entrambe le organizzazioni hanno già avuto un’esperienza positiva di collaborazione in passato. In quanto l’ENEA ha beneficiato di diversi seminari SSERR tenuti da META e ha richiesto il suo intervento nell’evento pilota del 2018.

All’incrocio tra la rivoluzione energetica e quella digitale, EoCoE sviluppa e applica metodi computazionali all’avanguardia. La sua missione è quella di accelerare la transizione verso la produzione, lo stoccaggio e la gestione di energia pulita e decarbonizzata. EoCoE è guidato da quattro obiettivi di alto livello:

  • Consentire le trasformazioni della scienza dell’energia in 5 settori chiave a basse emissioni di carbonio: Eolico, Meteorologia, Materiali, Acqua e Fusione.
  • Progettare e sviluppare metodi di calcolo all’avanguardia e software di calcolo ad alte prestazioni (HPC) pronti per la produzione.
  • Promuovere strumenti di fascia alta exascale, un approccio di sviluppo software di co-progettazione.
  • Costruire un’infrastruttura europea sostenibile e trarre benefici sostenibili dall’uso degli strumenti numerici.

Finalmente, META si occuperà di sostenere le attività di sfruttamento, sviluppando la strategia di intervento per sfruttare i risultati maturi del progetto.